Uczniowie klasy I a wzięli udział w konkursie organizowanym przez EduSense i Kodowanie na dywanie konkursie „100-lecie Odzyskania Niepodległości z Uczymy Dzieci Programować - podzielmy się radością programowania”. 

Celami tego konkursu było:

  • Rozbudzanie postawy patriotycznej,
  • Poszerzenie wiadomości na temat historii Polski,
  • Poszerzenie umiejętności programistycznych, wprowadzenie elementów kodowania i robotyki do codziennych zajęć dydaktycznych w przedszkolach i szkołach,
  • Zainspirowanie nauczycieli do wykorzystania robotów w nauce programowania,
  • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami, dobrymi praktykami.

 Pierwszoklasiści wykonali trzy zadania, w tym dwa z udziałem specjalnych gości: uczniów klasy IV a i VII a.

 Kliknij na zdjęcia, aby powiększyć plakaty.

 

Zadanie 1. Co znaczy być Polką i Polakiem?

Co to znaczy być patriotą w czasach pokoju, szczególnie jeśli jest się małym dzieckiem? Jakie są nasze największe wartości? Co znaczy być patriotą? W jaki sposób mali Polacy mogą wyrazić miłość do swojej Ojczyzny? Nad tymi pytaniami zastanawiali się mali uczniowie. Po rozmowie stworzyli trasę dla Ozobota, który podróżował pomiędzy sercami wypełnionymi wartościami. Przy trasie umieścili narysowane serca, a w sercach wypisane i przedstawione w formie rysunków wartości. Przy każdym sercu należy wstawili wybrany kod np.: „pauza 3 s.” lub „tornado".

 

 

 

Zadanie 2. Jak zmieniały się granice Polski?

Do wykonania tego zadania uczniowie klasy I a zaprosili nieco starszych od siebie kolegów i koleżanki z klasy IV a i z nimi to dzielili się radością kodowania. Po wprowadzeniu do tematu, obejrzeniu zdjęć przedstawiających granice Polski w roku 1918, 1945 i 2018 i rozmowie o ważnych w procesie tworzenia niepodległej Polski postaciach, uczniowie wspólnie zakodowali roboty w taki sposób, żeby przejechały historyczną trasę zatrzymując się przy każdej mapce 3 sekundy, a na końcach linii Curzona zawróciły na końcu. Mieli również za zadanie przykleić otrzymane zdjęcia we właściwych miejscach przy odpowiedniej mapce. Były to zdjęcia przedstawiające Józefa Piłsudskiego, Romana Dmowskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, zdjęcia zburzonej w czasie II wojny światowej naszej ojczyzny i zdjęcia Polski współczesnej. Wszyscy uczniowie, zarówno pierwszoklasiści, jak  i czwartoklasiści zaangażowali się bardzo w wykonanie tej pracy, a różnica w wieku i w doświadczeniu z Ozobotami wpłynęła na sprawność przygotowania trasy i map.

Dziękujemy uczniom klasy IV a i p. Joannie Śliwskiej za przybycie.

 

Zadanie 3.  "Znam swój kraj"

Tym razem w zabawie wzięli udział uczniowie z klasy VII a, którzy byli bardzo szczęśliwi, że mogą usiąść w tych samych ławkach, w których kiedyś siedzieli jako małe dzieci, mieć zajęcia z ich byłą wychowawczynią. Z pomocą znacznie młodszych kolegów poradzili sobie świetnie z Ozobotami. :) a sami chętnie odpowiadali na wylosowane trudniejsze pytania, łatwiejsze zostawiając oczywiście pierwszakom. Tematyka pytań była różnorodna: symbole polskie, historia Polski, geografia Polski, sławni Polacy, polskie tradycje, polska muzyka, polska sztuka,  polska literatura. Uczniowie klasy VII stwierdzili po zajęciach, że czują "różnicę pokoleń", bo za ich czasów takich "zabawek" nie było. Lekcja ta była nie tylko świetną zabawą dla małych i dużych, lecz przede wszystkim wspaniałą lekcją patriotyzmu.

Dziękujemy uczniom klasy VII a i p. Agacie Ciborowskiej za udział.

 

 

  • Image2
  • Image21
  • Image7

  • 20181113_130635-Copy
  • 20181113_131321-Copy
  • Image11

  • Image8
  • 20181113_131527-Copy
  • 20181113_125700-Copy

  • Image114
  • Image1
  • 20181116_080610-Copy

  • Image122
  • Image18
  • Image123

  • 20181113_125743-Copy
  • Image4
  • Image128

  • Image12
  • 20181113_130642-Copy
  • 20181113_132917-Copy

  • Image16
  • 20181113_130649-Copy
  • Image3

  • Image125
  • Image14
  • Image20

  • Image6
  • Image9
  • 20181113_133654-Copy

  • Image112
  • Image10
  • Image116

  • Image5
  • 20181113_133119-Copy
  • Image19

  • Image13
  • Image17
  • Image127

 

 

Dodatkowe informacje