Sprawozdanie z projektu czytelniczego w klasie II a „Czytam sobie”

 

Głównym celem projektu było rozbudzenie zainteresowań czytelniczych wszystkich uczniów niezależnie od poziomu umiejętności czytania. Książki z serii „Czytam sobie” doskonale sprawdzają się podczas wspólnego czytania nauczyciela z uczniami, gdyż są 3 poziomy tych książek, w zależności od tego, jak sobie dany uczeń radzi z samodzielne czytanym tekstem.

Książki z pierwszego poziomu pomagali czytać uczniowie, którzy byli w stanie przeczytać jedno zdanie lub wyraz podzielny na sylaby. Książki z poziomu trzeciego uczniowie płynnie czytający czytali głośno kolegom i koleżankom.

Na potrzeby tego projektu została przygotowana „Karteczka z książeczki”, którą uczniowie wypełnili po przeczytaniu i opowiedzeniu książki. Pisali tytuł książki, autora, bohaterów. Największą część karteczki stanowiło miejsce na rysunek, gdzie uczeń mógł zilustrować wydarzenie, które najbardziej mu się podobało. Uczeń mógł również ocenić książkę zaznaczając właściwą opinię.

W klasie stworzona została wystaw prac plastycznych dotyczących tych książek, przeprowadzony został klasowy konkurs czytelniczy, a także konkurs ładnego czytania. Uczniowie wzięli również udział w szkolnym konkursie bibliotecznym na okładkę ulubionej książki. Znaczna część uczniów wykonała pracę do książki „Baba Jaga na deskorolce”

 

 Halina Wencel

 

  • Photo3
  • Photo4
  • Photo1

  • Photo2
  • Photo5

 

Dodatkowe informacje