WAŻNE! 

Informujemy, że funkcjonuje nowa strona internetowa szkoły.

Jest ona systematycznie rozbudowywana

i uzupełniana.

Wszystkie bieżące ogłoszenia, informacje

i wydarzenia umieszczane są

na nowej stronie.

 

Link do nowej strony: 

 

https://sp21.edu.bialystok.pl

 

Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować - edycja II

 

Organizator programu: EduSense

Koordynatorzy programu: Anna Świć, Rafał Mitkowski

Autor materiałów edukacyjnych wykorzystywanych w programie: Anna Świć

 

Wstęp:

,,Uczymy dzieci programować” to program edukacyjny, którego adresatem są szkoły, przedszkola, biblioteki, centra kultury, ośrodki edukacyjne a także rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem programu jest upowszechnianie nauki programowania już od najmłodszych lat, wsparcie nauczycieli w procesie nauczania tak aby bez lęku i obaw mogli włączać elementy programowania do zajęć dydaktycznych niezależnie od realizowanych aktualnie treści, wplatać programowanie w edukację matematyczną, językową, społeczną.

Wprowadzenie nauki programowania już od pierwszej klasy szkoły podstawowej (optymalnie byłoby wprowadzić elementy kodowania do zajęć dydaktycznych w przedszkolu) daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości, odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat, kształtowanie logicznego, algorytmicznego myślenia, ale również wdrażanie do pracy zespołowej, tworzenia czegoś dla dobra ogółu ale z poszanowaniem praw jednostki.

 

Korzyści w odniesieniu do:
Uczniów / Dzieci:

Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań.

 

Nauczycieli:

Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty stacjonarne i warsztaty online (cykliczne spotkania), udostępnianie materiałów metodycznych, oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela.

 

Rodziców:

Wsparcie w świadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat  (szkolenia online dla rodziców - październik i styczeń), materiały dydaktyczne przygotowane z myślą o pracy dziecko-rodzic).

 

Placówek edukacyjnych:

Wzbogacenie bazy placówek o materiały dydaktyczno - metodyczne, podniesienie rangi placówki, promocja placówki i nauczycieli w środowisku lokalnym.

 

Pracować będziemy z wykorzystaniem (do wyboru):

  • Maty do kodowania „Kodowanie na dywanie” lub innej kratownicy lub przygotowanych przez nas materiałów dodatkowych,
  • Robotów Ozobot,
  • Aplikacji tabletowych: Scratch Junior, Kodable, Lightboot, The Foos,
  • Platformy internetowej ozoblockly.pl, platformy code.org,
  • Scratcha 3.0

 

O tym pamiętamy/ to jest dla nas ważne:

  • realizacja treści wynikających z podstawy programowej,
  • włączanie treści programistycznych w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji,
  • proponowanie aktywności wpływających na wszechstronny rozwój dziecka,
  • płynne przejście od programowania offline do pracy z wykorzystaniem aplikacji tabletowych i platform internetowych,
  • stopniowanie trudności zajęć,
  • nauka przez zabawę,
  • różne formy realizacji zajęć: grupowa, zespołowa, indywidualna

 

Proponowane tematy zajęć:

  • ,,Oto ja” - poznajemy siebie, poznajemy świat kodowania,
  • ,,Zakodowana kropka” - na tropie ukrytych talentów,
  • „Dary jesieni” - wprowadzamy pojęcie warunku,
  • „Moja ulubiona zabawka/aktywność” - w poszukiwaniu algorytmu,
  • „Jesień w sadzie i ogrodzie” - szukamy rytmów, szukamy kategorii,
  • „Code Week” - wyzwanie,
  • „Nasze zmysły” - aktywności w nurcie STEAM,
  • „Jesienne nastroje” - zakodowane pomysły na pochmurne dni,
  • „Jestem twórcą” - artystyczne kodowanie,
  • „W cieple i blasku ognia”,
  • „Przyjaźń” - zaprogramowana praca zespołowa,
  • „Kalendarz adwentowy” - wyzwanie,
  • „W Poszukiwaniu gwiazd” - pętle,
  • „Długie, zimowe wieczory” - optymalizujemy kod,
  • „Woda - życie” - zakodowane eksperymenty,
  • „W świecie marzeń, w świecie wyobraźni” - podsumowanie programu

Proponowane aktywności będą podzielone ze względu na poziom trudności i wiek uczestników

 

Wspólne dodatkowe wyzwania:

Tydzień Code Week - cykl warsztatów dla dzieci (możliwość zgłoszenia wydarzenia i otrzymania certyfikatu dla placówki),

Kalendarz adwentowy - krótkie aktywności okołoprogramistyczne w okresie 01.12 - 20.12 (certyfikat dla placówki i uczestników)

Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować - edycja II

 

Organizator programu: EduSense

Koordynatorzy programu: Anna Świć, Rafał Mitkowski

Autor materiałów edukacyjnych wykorzystywanych w programie: Anna Świć

 

Wstęp:

,,Uczymy dzieci programować” to program edukacyjny, którego adresatem są szkoły, przedszkola, biblioteki, centra kultury, ośrodki edukacyjne a także rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem programu jest upowszechnianie nauki programowania już od najmłodszych lat, wsparcie nauczycieli w procesie nauczania tak aby bez lęku i obaw mogli włączać elementy programowania do zajęć dydaktycznych niezależnie od realizowanych aktualnie treści, wplatać programowanie w edukację matematyczną, językową, społeczną.

Wprowadzenie nauki programowania już od pierwszej klasy szkoły podstawowej (optymalnie byłoby wprowadzić elementy kodowania do zajęć dydaktycznych w przedszkolu) daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości, odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat, kształtowanie logicznego, algorytmicznego myślenia, ale również wdrażanie do pracy zespołowej, tworzenia czegoś dla dobra ogółu ale z poszanowaniem praw jednostki.

 

Korzyści w odniesieniu do:
Uczniów / Dzieci:

Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań.

 

Nauczycieli:

Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty stacjonarne i warsztaty online (cykliczne spotkania), udostępnianie materiałów metodycznych, oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela.

 

Rodziców:

Wsparcie w świadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat  (szkolenia online dla rodziców - październik i styczeń), materiały dydaktyczne przygotowane z myślą o pracy dziecko-rodzic).

 

Placówek edukacyjnych:

Wzbogacenie bazy placówek o materiały dydaktyczno - metodyczne, podniesienie rangi placówki, promocja placówki i nauczycieli w środowisku lokalnym.

 

Pracować będziemy z wykorzystaniem (do wyboru):

  • Maty do kodowania „Kodowanie na dywanie” lub innej kratownicy lub przygotowanych przez nas materiałów dodatkowych,
  • Robotów Ozobot,
  • Aplikacji tabletowych: Scratch Junior, Kodable, Lightboot, The Foos,
  • Platformy internetowej ozoblockly.pl, platformy code.org,
  • Scratcha 3.0

 

O tym pamiętamy/ to jest dla nas ważne:

  • realizacja treści wynikających z podstawy programowej,
  • włączanie treści programistycznych w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji,
  • proponowanie aktywności wpływających na wszechstronny rozwój dziecka,
  • płynne przejście od programowania offline do pracy z wykorzystaniem aplikacji tabletowych i platform internetowych,
  • stopniowanie trudności zajęć,
  • nauka przez zabawę,
  • różne formy realizacji zajęć: grupowa, zespołowa, indywidualna

 

Proponowane tematy zajęć:

  • ,,Oto ja” - poznajemy siebie, poznajemy świat kodowania,
  • ,,Zakodowana kropka” - na tropie ukrytych talentów,
  • „Dary jesieni” - wprowadzamy pojęcie warunku,
  • „Moja ulubiona zabawka/aktywność” - w poszukiwaniu algorytmu,
  • „Jesień w sadzie i ogrodzie” - szukamy rytmów, szukamy kategorii,
  • „Code Week” - wyzwanie,
  • „Nasze zmysły” - aktywności w nurcie STEAM,
  • „Jesienne nastroje” - zakodowane pomysły na pochmurne dni,
  • „Jestem twórcą” - artystyczne kodowanie,
  • „W cieple i blasku ognia”,
  • „Przyjaźń” - zaprogramowana praca zespołowa,
  • „Kalendarz adwentowy” - wyzwanie,
  • „W Poszukiwaniu gwiazd” - pętle,
  • „Długie, zimowe wieczory” - optymalizujemy kod,
  • „Woda - życie” - zakodowane eksperymenty,
  • „W świecie marzeń, w świecie wyobraźni” - podsumowanie programu

Proponowane aktywności będą podzielone ze względu na poziom trudności i wiek uczestników

 

Wspólne dodatkowe wyzwania:

Tydzień Code Week - cykl warsztatów dla dzieci (możliwość zgłoszenia wydarzenia i otrzymania certyfikatu dla placówki),

Kalendarz adwentowy - krótkie aktywności okołoprogramistyczne w okresie 01.12 - 20.12 (certyfikat dla placówki i uczestników)

Dodatkowe informacje