WAŻNE! 

Informujemy, że funkcjonuje nowa strona internetowa szkoły.

Jest ona systematycznie rozbudowywana

i uzupełniana.

Wszystkie bieżące ogłoszenia, informacje

i wydarzenia umieszczane są

na nowej stronie.

 

Link do nowej strony: 

 

https://sp21.edu.bialystok.pl

 

Sprawozdanie z realizacji projektu czytelniczego – „Misie w książkach” 

w klasie I A

 

            Głównym celem projektu było kształtowanie u dzieci nawyku obcowania z literaturą dziecięcą, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, zachęcanie do korzystania z księgozbioru biblioteki szkolnej, ukazanie  właściwego kontaktu z książką, zachęcanie  do  systematycznego czytania.

            W sali  przygotowaliśmy Kącik Książki, w którym zgromadziliśmy książki o misiach. Projekt realizowaliśmy przez 4 tygodnie ( 4 XI -  29 XI 2019r. ) Poznaliśmy misie z książek: J. Porazińska – Pamiętnik Czarnego Noska, A. A. Milne – Kubuś Puchatek,  A. A. Milne – Chatka Puchatka, Cz, Janczarski – Miś Uszatek, M. Bond – Miś zwany Padington, W. Berca – O misiach i niedźwiadkach.

            Obchodziliśmy Święto Pluszowego Misia. Rysowaliśmy bohaterów czytanych książek. Czytaliśmy wiersze o misiach, układaliśmy krótkie rymowanki, opowiadaliśmy przygody poznanych bohaterów. Poznaliśmy historię pluszowego misia. Wykonaliśmy pacynki - misie na palce, misie orgiami oraz misie przestrzenne.  Kodowaliśmy misie na tablicy interaktywnej oraz macie do kodowania. Tworzyliśmy trasę dla Ozobota na konturze misia, odkodowaliśmy misie na podstawie zakodowanego wiersza.  Mieliśmy także klasowy Turniej Wiedzy o Misiach. Śpiewaliśmy piosenkę – Przyjaciel miś.

            Dzieci poznały różne rodzaje książek, ich budowę, różnice między książką a audiobookiem; zapoznały się z nowymi terminami dotyczącymi tematyki książek i czytelnictwa, np.: tytuł, spis treści, pisarz, poeta; miały możliwość przedstawienia treści bajki w formie teatrzyku z wykorzystaniem pacynek.

            Realizacja projektu miała być  zachętą, dla  dzieci by chętniej i częściej sięgały po książki oraz korzystały z księgozbioru szkolnego.

 

   Małgorzata Suchowierska

 

  • Photo4
  • Photo5
  • Photo6

  • Photo1
  • Photo3
  • Photo2

Sprawozdanie z realizacji projektu czytelniczego – „Zgadnij z jakiej jestem książki ?” w klasie I B

 

            Od września do listopada klasa I b brała udział w projekcie czytelniczym realizowanym w ramach NPRCZ pt: „Zgadnij z jakiej jestem książki ?”

            W projekcie wzięło udział 24 osoby. Celem projektu była popularyzacja czytelnictwa oraz zachęta do podejmowania inicjatyw na rzecz zwiększenia zainteresowania czytaniem książek wśród dzieci a także rozwijanie wyobraźni dziecięcej, odwoływanie się do dziecięcych uczuć oraz wspomaganie rozwoju moralnego i emocjonalnego dzieci.

W okresie od września do listopada odbyły się cztery zajęcia w ramach których dzieci:

-  prezentowały swoje ulubione książki i opowiadały przygody swoich ulubionych bohaterów, ( 25.09)

- rysowały ulubione  postacie książkowe,(09.10)

- przebierały się  za ulubioną postać książkową, ( 08.11)

- brały udział w quizie, w którym musiały odgadnąć o jakiej postaci książkowej jest mowa. ( 20.11)

            Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, poprzez opowiadanie przygód swoich ulubionych bohaterów zachęcały innych do sięgania po książki . Dużą radość sprawiło im  przebieranie się za  ulubione postacie książkowe, gdzie wykazały się dużą pomysłowością. Wykazały się znajomością książek dla dzieci poprzez udział w quizie.

 

Karina Bartosiak

 

  • Photo1
  • Photo2
  • Photo3

  • Photo4

Sprawozdanie z projektu czytelniczego pt: „Z którym bohaterem literackim mógłbyś się zaprzyjaźnić?” w klasie I C

            Czytanie dziecku to najskuteczniejszy sposób wychowania człowieka z wyobraźnią, samodzielnie myślącego i mądrego, który będzie umiał sobie radzić ze zmianami w życiu.  A bycie uczniem klasy pierwszej to duże zmiany w życiu małego człowieka.

            Mądre książki przynoszą wzorce właściwych zachowań. Dzięki czytaniu i rozmowie o problemach, które porusza książka, dzieci uczą się odróżniania dobra od zła, rozwija się ich wrażliwość moralna. Potrafią wówczas zastanowić się nad konsekwencjami własnych słów i czynów.

            26 i 27 września czytaliśmy fragmenty książki Marii Kownackiej  ,,Plastusiowy pamiętnik”.  Poznawaliśmy szkolne przygody  Tosi i jej plastelinowego towarzysza Plastusia. Dzieci opisywały jego wygląd , opowiadały historie, które szczególnie im zapadły w pamięci i zapragnęły mieć swojego małego przyjaciela Plastusia.  Zajęcia zakończyliśmy lepieniem z plasteliny  bohatera  i mieszkańca piórnika Tosi.

            23 i 29 października  poznawaliśmy i bawiliśmy się tekstami wierszy Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. Ocenialiśmy postępowanie bohaterów wierszy ,, Samochwała”, ,,Skarżypyta”, ,,Leń”,  ,,Kwoka”, ,,Ptasie plotki”. Dzieci wyrażały swoją opinie na temat : czy chcieliby zaprzyjaźnić się z kimś takim, dlaczego? Dużą dozę przeżyć emocjonalnych  dały dzieciom zabawy dramowe. Jedna osoba była bohaterem wiersza , a druga kulturalnie i grzecznie nakłaniała ją do zmiany zachowania. Tego typu działania pozwalały   myśleć, zadawać pytania, opisywać świat i wyrażać swoje opinie.

            W listopadzie poznawaliśmy tajemnice prawdziwej przyjaźni śledząc historię najpiękniejszej rybki w oceanie na podstawie książki Marcusa Pfistera ,, Błysk”.

            Z ciekawymi przygodami mieszkańców pewnej  kamienicy zapoznała nas Maria Terlikowska w książce ,, Drzewo do samego nieba”. Dzieci poznawały na czym polega wzajemna przyjaźń, troska i życzliwość ludzi mieszkających obok siebie, w tym samym bloku.

            A swoje spostrzeżenia i wrażenia przedstawiły w pracach plastycznych, z których zrobiliśmy klasową wystawę.

 

Renata Trochim   I c

 

  • Photo2
  • Photo1
  • Photo3

 

 

 


Sprawozdanie z realizacji projektu czytelniczego – „Moje zwierzątko – mój przyjaciel”  w klasie I d

 

            Projekt „Moje zwierzątko – mój przyjaciel” realizowałam od 01.10 do 30.11.2019r. Zamierzeniem projektu było rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci, wzbogacenie słownictwa oraz poprawne posługiwanie się językiem ojczystym. W projekcie uczestniczyli uczniowie I d.

            Dzieci zostały zapoznane z lekturami: „Brzechwa dzieciom”, „Moja pierwsza książka o zwierzętach”. Poznały przygody głównych bohaterów i zdobyły dużo wiedzy na temat zwierząt. Podczas wspólnych wypowiedzi doskonaliły umiejętność poprawnego posługiwania się językiem ojczystym. W wyniku pracy nad projektem dzieci stworzyły przepiękne albumy o swoich pupilach.


Emilia Ejsmont

 

  • Photo3
  • Photo1
  • Photo2

  • Photo4

 

Sprawozdanie z projektu czytelniczego w klasie II a „Czytam sobie”

 

Głównym celem projektu było rozbudzenie zainteresowań czytelniczych wszystkich uczniów niezależnie od poziomu umiejętności czytania. Książki z serii „Czytam sobie” doskonale sprawdzają się podczas wspólnego czytania nauczyciela z uczniami, gdyż są 3 poziomy tych książek, w zależności od tego, jak sobie dany uczeń radzi z samodzielne czytanym tekstem.

Książki z pierwszego poziomu pomagali czytać uczniowie, którzy byli w stanie przeczytać jedno zdanie lub wyraz podzielny na sylaby. Książki z poziomu trzeciego uczniowie płynnie czytający czytali głośno kolegom i koleżankom.

Na potrzeby tego projektu została przygotowana „Karteczka z książeczki”, którą uczniowie wypełnili po przeczytaniu i opowiedzeniu książki. Pisali tytuł książki, autora, bohaterów. Największą część karteczki stanowiło miejsce na rysunek, gdzie uczeń mógł zilustrować wydarzenie, które najbardziej mu się podobało. Uczeń mógł również ocenić książkę zaznaczając właściwą opinię.

W klasie stworzona została wystaw prac plastycznych dotyczących tych książek, przeprowadzony został klasowy konkurs czytelniczy, a także konkurs ładnego czytania. Uczniowie wzięli również udział w szkolnym konkursie bibliotecznym na okładkę ulubionej książki. Znaczna część uczniów wykonała pracę do książki „Baba Jaga na deskorolce”

 

 Halina Wencel

 

  • Photo4
  • Photo1
  • Photo2

  • Photo5
  • Photo3

 

Sprawozdanie z realizacji projektu czytelniczego -  "Z lekturą za pan brat" w kl. II B


            W programie brały udział 24 osoby. Klasa II b realizowała projekt na temat : "Z lekturą za pan brat". W ramach podjętych działań odbyły się trzy spotkania z przedstawicielami rodziców tej klasy. Wybrani rodzice odczytywali fragmenty lektur, a mianowicie:" Asiunia", "Jesień liścia Jasia" oraz "O krakowskich psach i kleparskich kotach".

            Dzieci obejrzały również spektakl Teatru Co Nieco pt. "Słowik" zrealizowany w oparciu o baśnie Andersena. Na podstawie przeczytanych lektur oraz obejrzanego spektaklu, dzieci przygotowały albumy lektur. Przygotowane prace można rozbudowywać dokładając kolejne kartki albumowe wykonane na podstawie przeczytanych, kolejnych książek. Wszystkie zamierzone cele zostały zrealizowane.

 

M.Wojdakowska

 

 

  • Image1
  • Image2

 

Dodatkowe informacje