WAŻNE! 

Informujemy, że funkcjonuje nowa strona internetowa szkoły.

Jest ona systematycznie rozbudowywana

i uzupełniana.

Wszystkie bieżące ogłoszenia, informacje

i wydarzenia umieszczane są

na nowej stronie.

 

Link do nowej strony: 

 

https://sp21.edu.bialystok.pl

 

Sprawozdanie z realizacji projektu czytelniczego - „Książki na jesienne dni”

w klasie II C

 

            W klasie IIc przeprowadzony został projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej. Tematem projektu były „Książki na jesienne dni”.

            W ciągu miesiąca odbyło się szereg zajęć kształtujących zainteresowania czytelnicze dzieci. Odbyły się zajęcia biblioteczne, na których uczniowie poznali nowości w księgozbiorze szkolnym. Następnie na zajęciach czytane były fragmenty niektórych książek rozwijające umiejętność czytania ze zrozumieniem i zachęcające do dalszego czytania. Uczniowie poznawali bohaterów opowiadań, ćwiczyli technikę głośnego czytania, wykonali zakładki do książek. Na koniec wykonali plakaty zachęcające do przeczytania swojej ulubionej książki.

 

  • Photo2
  • Photo1

 

Sprawozdanie z realizacji projektu czytelniczego „Niezwykłe przygody

z wesołym bohaterem”  w klasie  III A

            W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie klasy III a przygotowali i samodzielnie wykonali kolorowe zakładki dla uczniów klas pierwszych.

            Pod koniec września 2019r. uczniowie wspólnie wybraliśmy 3 książki, na podstawie których przygotowane zostały zakładki. Były to :

  1. „Koziołek Matołek” – K. Makuszyńskiego
  2. „Plastusiowy pamiętnik” – M. Kownackiej
  3. „ Kubuś Puchatek” – A.A. Milne .

 Trzy, cztery razy w tygodniu czytane były różne rozdziały książek, dzięki którym uczniowie przypomnieli sobie najciekawsze fragmenty niezwykłych przygód Koziołka Matołka, Plastusia oraz Kubusia. Podsumowaniem czytania było samodzielne wykonanie zakładek do książek dla uczniów klas pierwszych. Każdy uczeń mógł sam zaprojektować swoją pracę lub wykorzystać do tego gotowe szablony. W projekcie wzięło udział 20 uczniów. Wszyscy znakomicie wywiązali się z zadania i przygotowali swoim kolegom przepiękne zakładki – niespodzianki.

 Iwona Beiruti

 

  • Photo1
  • Photo2

 

Sprawozdanie z realizacji projektu czytelniczego w klasie III c

          W okresie od września do końca listopada 2019 r. klasa III c realizowała projekt edukacyjny w ramach  Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Celem projektu było rozwijanie kompetencji czytelniczych, wyrabianie w dzieciach nawyku systematycznego czytania, propagowanie czytelnictwa i zachęcanie do sięgania po literaturę dla nich przeznaczoną. W ramach projektu podejmowane były różnorodne działania.

          Uczniowie wykonali zakładki dla uczniów klas I, na których rysowali bohaterów z książek oraz zapisywali hasła zachęcające pierwszoklasistów do czytelnictwa. Zakładki zostały wręczone dzieciom podczas uroczystego pasowania na czytelnika. Poznały dwie książki „Dziadek i niedźwiadek” Ł. Wierzbickiego oraz „Dziewczynka z parku” autorstwa B. Kosmowskiej, na podstawie których wykonały prace plastyczne. Efekty pracy dzieci zostały zaprezentowane na klasowej wystawce. Wzięły udział w spotkaniu zorganizowanym w bibliotece w ramach obchodów Dnia Głośnego Czytania. Zaprezentowane książki bardzo się dzieciom spodobały i należały do najczęściej wypożyczanych książek. Dzieci obejrzały także przedstawienie zaprezentowane przez aktorów teatru CONIECO pt. „Słowik” H.CH. Andersena. Kolejnym zadaniem było wykonanie prac plastycznych na konkurs zorganizowany przez nauczyciela biblioteki pod hasłem „Mój ulubiony bohater z książek z biblioteki”.

          W projekcie uczestniczyło 25 uczniów z klasy III c. Projekt okazał się ciekawą formą, w której można było spotkać się z książką. Poprzez różnorodne działania zachęcał do sięgania po książki. Wymiernym efektem jest zwiększona ilość wypożyczeń oraz większe zainteresowanie czytelnictwem jako ciekawym sposobem spędzania wolnego czasu.

 

  • Photo1
  • Photo2
  • Photo3

  • Photo4

 

Kl VIII C  ,,Mój ulubiony bohater z lektury”

 

We wrześniu 2019 roku określono cele projektu czytelniczego przewidzianego do realizacji:

- zachęcanie uczniów do czytania literatury,

- rozwijanie wyobraźni,

- kształtowanie umiejętności poszukiwania potrzebnych informacji,

- doskonalenie umiejętności językowych,

- doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.

 

3.10.2019 r. uczniowie zapoznali się  z założeniami projektu. Wszyscy wspólnie wybrali temat do realizacji - ,,Mój ulubiony bohater z lektury” i otrzymali zadania do wykonania. W ciągu miesiąca uczniowie zapoznawali się z lekturami dostępnymi w szkolnej bibliotece i wybierali swojego ulubionego bohatera.

 

Na zajęciach 31.10.2019 r. uczniowie zaprezentowali swoje ulubione lektury i bohaterów książkowych. Okazało się, że najpopularniejszą lekturą jest seria książek J. K. Rowling o Harrym Potterze. W związku z tym, że w powieściach występują pozytywni i negatywni bohaterowie, pojawił się pomysł, aby zainteresować się bliżej tymi drugimi.

Uczniowie postanowili wykonać pracę w postaci plakatu, która przedstawiałaby  ich ulubiony czarny charakter z serii o Harrym Potterze.

W trakcie zajęć 07.11.2019 r. klasa zdecydowała, że przestawią w swojej pracy Voldemorta czyli największego wroga Harrego Pottera. Uczniowie wykonali plakat przedstawiający te postać na podstawie wcześniej zgromadzonych informacji.

Realizacja projektu zakończyła się sukcesem. Uczniowie byli zadowoleni z osiągniętego efektu.

 

wychowawca klasy – Katarzyna Klepacka

 

  • Photo2
  • Photo1

 

Kl VIII B   „Czytam - polecam”

Projekt miał na celu rozwijanie kompetencji czytelniczych, wprowadzania uczniów do aktywnego uczestnictwa w kulturze przez literaturę i sztuki plastyczne, wzmacnianie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów.

W projekcie brała udział cała klasa VIII B, czyli 28 uczniów uczęszczających na zajęcia.

Projekt rozpoczął się od wybrania tematu oraz wykonania czynności organizacyjnych: przydzielenia osób do grup, rozdzielenia zadań w ramach grup. Na zajęciach we wrześniu, uczniowie samodzielnie zbierali pomysły i wiadomości, które chcieli umieścić w końcowej prezentacji. Sami zdecydowali, że wykonają plakaty. Na godzinie wychowawczej 28 listopada odbyło się podsumowanie prac i ich zaprezentowanie.

Cele projektu zostały osiągnięte.

 

wychowawca klasy  - Agata Onacewicz

 

  • Photo2
  • Photo1
  • Photo4

  • Photo3

 

Dodatkowe informacje