WAŻNE!
Informujemy, że funkcjonuje nowa strona internetowa szkoły.
Jest ona systematycznie rozbudowywana
i uzupełniana.
Wszystkie bieżące ogłoszenia, informacje
i wydarzenia umieszczane są
na nowej stronie.
Link do nowej strony:
Kl VIII A „Książka uczy, bawi, wychowuje.”
Projekt ten był realizowany w oparciu o książkę Małgorzaty Strzałkowskiej pt „Rady nie od parady”. Klasa została podzielona na grupy, uczniowie wybrali wiersze do opracowania np. „Doświadczenie”, „Dekoracja”, „Kłótnia”, „Chmurna Kasia”, „Piegi”. Przygotowali scenki przedstawiające bardzo pouczające treści wychowawcze dotyczące akceptacji, współpracy, emocji. Grupy wybrały koordynatora, narratora, przydzieliły role aktorom. Uczniowie wypisali motta na ozdobnym papierze np. „zamiast kłótni, wrzasków, ryku, rozwiąż problem i po krzyku”.
Przygotowane wiersze w formie scenek zostały przedstawione klasom IV i V. Uczniowie wręczyli przygotowane motta, żeby można było lepiej zapamiętać przedstawione treści wychowawcze.
wychowawca klasy – Elżbieta Wołejko
Kl VII D „Film, czy książka?”
Celem projektu było rozwijanie kompetencji czytelniczych, upowszechnianie czytelnictwa wśród młodzieży, rozwijanie zainteresowań indywidualnych uczniów oraz wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów.
Uczniowie przed przystąpieniem do działań zostali zapoznani z harmonogramem projektu. Następnie zrealizowano szereg lekcji, w trakcie których próbowano wyczerpać problematykę tematu.
Podczas pierwszej lekcji uczniowie pisemnie odpowiadali na pytanie: Film, czy książka? Wszyscy mieli również za zadanie argumentować swój wybór. Chętni uczniowie dzieli się na forum klasy swoimi sugestiami. Wyniki okazały się dość zaskakujące, ponieważ zdecydowana większość uczniów „stanęła” po stronie książki.
Kolejne zajęcia poświęcone były wykonaniu plakatów czytelniczych. Uczniowie dobrali się w kilkuosobowe grupy i przy pomocy ilustracji oraz krótkich sentencji starali się przedstawić różnice między filmem, a książką. Praca w grupach okazała się bardzo owocna.
Podczas ostatnich zajęć uczniowie prezentowali wykonane wcześniej plakaty. Stworzono też wystawę na szkolnym korytarzu, aby podzielić się działaniami z uczniami innych klas naszej szkoły.
W wyniku powyższych działań ujawniły się ciekawe spostrzeżenia oraz zainteresowania uczniów. Realizacji projektu towarzyszyła miła atmosfera, w której uczniowie chętnie podejmowali kolejne wyzwania proponowane przez nich i nauczyciela.
wychowawca klasy – Hubert Bajko
Kl VII C „Film czy książka”
Projekt realizowano w kl VII C w listopadzie 2019r.
Realizację projektu rozpoczęto od zapoznania z głównymi jego założeniami i wyboru formy, opracowano plan działań. Rozdzielono uczniom zadania niezbędne do realizacji projektu. Przygotowano i przedstawiono rozprawę sądową dotyczącą tematu i dokonano podsumowania projektu.
Projekt spełnił swoje główne założenia. Uczniowie rozwijali zainteresowania czytelnicze i filmowe. Dowiedzieli się czym jest umiejętność przekształcania jednego rodzaju sztuki w inny. Uczniowie mogli również pokazać jak sobie radzą w innych dziedzinach - między innymi w aktorstwie. Wszyscy uczestnicy projektu wykazali się zaangażowaniem i kreatywnością.
wychowawca klasy – Barbara Skowrońska
Kl VII A "Czytam- polecam!”
Celem projektu było poznawanie pozytywnych wartości wynikających z czytania, zachęcanie do czytania osoby stroniące od książek, udowodnienie, że książka i czasopismo może zastąpić smartfona.
W ramach projektu:
- 10.2019 r. uczniowie przynieśli swoje ulubione książki, czasopisma i zaprezentowali je innym uczniom namawiając jednocześnie do poznania ich treści;
- 11.2019 r. odbyły się zajęcia przeznaczone ulubionemu czasopismu, lekturze, książce;
- 11.2019 r. na godzinie wychowawczej debata "Tak/Nie - dla czytania". Klasa podzielona na obrońców, oskarżycieli, świadków, sędziego, ławę przysięgłych.
Debata miała na celu odpowiedzieć na pytanie czy warto czytać.
Cele projektu zostały osiągnięte.
wychowawca klasy – Artur Kiersnowski
Kl V A ,,Moja ulubiona książka”
W dn. 30.09.2019 - 21.10.2019 29 uczniów klasy V A uczestniczyło w projekcie czytelniczym pt. ,,Moja ulubiona książka”.
Projekt miał na celu zainteresowanie uczniów literaturą dziecięcą i młodzieżową, zachęcenie dzieci do czytelnictwa, kształtowanie współpracy w grupie, wykorzystanie różnych metod plastycznych do wykonywania prac, kształtowanie postawy poszanowania książek.
Działania klasy były związane z 4 obszarami: Moja ulubiona książka; Ulubiony bohater; Ulubiona książka rodziców z lat dzieciństwa; Zakładka do książki.
Zadania związane z projektem uczniowie wykonywali na 3 godzinach zajęć z wychowawcą . Obszar ,,Ulubiona książka moich rodziców z lat dzieciństwa” był realizowany w domu uczniów wraz z rodzicami.
Na zakończenie projektu przygotowano wystawę prac uczniów powstałych w czasie trwania projektu.
wychowawca klasy – Grażyna Zadykowicz
Kl VI E „Polskie naj…”
Klasa VI E w ramach NPRCZ realizowała projekt czytelniczy o temacie „Polskie naj…”
W projekcie wzięło udział 21 uczniów. Uczniowie realizowali projekt pod kierunkiem wychowawcy od 16 września do 25 listopada 2019.
Zadania wykonywali samodzielnie i w grupach. Pracowali w domu i w szkole: w czytelni i na zajęciach z wychowawcą.
Uczniowie przedstawiali zebrane informacje dotyczące danego tematu w postaci albumu. Zamieścili tam dużo ciekawych informacji o Polsce. Zastosowali różne techniki plastyczne.
Uczniowie chętnie i z zaangażowaniem uczestniczyli w realizacji projektu. W czasie lekcji prezentowali książki i informacje w nich zawarte na wybrany przez siebie temat. Dzięki temu mieli szansę stać się ekspertami w dziedzinie o której opowiadali.
Podjęte działania miały znaczący wpływ na rozwój świadomości ogromnego znaczenia książek.
wychowawca klasy – Bożena Pietrzak
Strona 3 z 4